Charlotte Kallas bästa motivationstips
Charlotte Kallas 5 bästa tips för att öka din motivation
Författarna

Charlotte Kallas 5 bästa tips för att öka din motivation

Av: Tove Kullenberg
Publicerad: 12 januari 2018

Drömmer du om Vasaloppet? Om att bli en bättre skidåkare? Charlotte Kalla är en av Sveriges genom tiderna främsta längdskidåkare. Nu är hon aktuell med boken: Charlotte Kalla: teknik, styrka och pannben, där hon delar med sig av tips om träning, kost och motivation. Men oavsett om dina mål är att åka Vasaloppet, lyckas med vardagsmotionen eller om det handlar om helt andra mål i livet, är det pannben och lite jävlar anamma som behövs. Läs och inspireras av Charlotte Kallas bästa tips för att att bli mer motiverad och nå dina mål – vilka de än är.

Hederlighet och hårt arbete, det sammanfattar rätt bra de värderingar jag har fått med mig hemifrån.

Charlotte Kallas 5 bästa tips för att öka din motivation

1. Sätt upp mål och delmål
Sätt upp mätbara och tidsbestämda mål. En bättre tid på löpbandet? En start i Vasaloppet? Var beredd på att du kommer möta motstånd på vägen. Men det kommer vara värt det när du lyckats!

2. Belöna dig
Det är inte bara stora mål som är värda att fira. Gör nåt fint för dig själv, det kommer hjälpa dig att komma ihåg att du är på rätt väg.

3. Våga vara själv
Prova att då och då stänga av distraktioner som plingande mejl och sociala medier. Våga komma närmare dina tankar om hur du vill prioritera.

Även om målet är prispallen, så är min viktigaste drivkraft idag tron på att jag har förmågor som jag kan utveckla.

4. ”Tankestopp”
Förbjud inte negativa tankar, men de dem mindre näring och energi. Välj vilka tankar du vill ge mer plats.

5. Klappa dig själv på axeln
Ta fem minuter på kvällen och fundera på vad du önskar att morgondagen ska innehålla. Tänk till, vad är viktigt för att ge just dig energi.

Köp boken här

Köp boken här

Fakta

En sida till? Fortsätt läs!